Monday, November 13, 2006

Bunden opgave - Set subject

30x40 cm. Acrylic on canvas 2005

Endelig skulle jeg prøve at deltage i Ishøj Kunstforenings forårsudstilling oppe i Ishøj Centersal.
Jeg var meget stolt og syntes, det var spændende, men det garvede medlem og min gode ven Ninna vidste, at det kunne være enormt kedeligt at sidde vagt, for værkerne fra foreningens medlemmer kunne ikke stå uden opsyn og desuden skulle udstillerne være der på skift for at besvare spørgsmål og "reklamere" for vores dejlige forening. Derfor havde hun medbragt et lærred til os hver, pensler og lidt maling, til at bruge i de pauser, der uvægerligt kommer sådan en dag.
Nu fik jeg så en udfordring: Med kun hvid, sort og brun akrylfarve skulle jeg lave et maleri ud fra min fortolkning af ord, jeg fik af Ninna. Efter meget brokkeri fra min side fik jeg også en lille bitte klat rød (oliemaling!).
Ordene, der blev givet mig, var: Tango jalousi, En helhed, Tulipan, 2 elementer
At last I was going to participate in Ishoej Artsociety Springexhibition in our local mall.
I was very proud and thought it was exciting, but the experienced member and my good friend Ninna knew, it could be rather dull to be on duty, because the works from the members of the society could not be left without guard and besides the excibitors should take turns to answer any questions and to "advertise" about our lovely society. That was why Ninna brought along a canvas for each of us, brushes and some paint, for the brakes, that inevitable would come on a day like that.
Now I got a challenge: With only white, black and brown acrylic paint I should make a painting from my perception of words Ninna gave me. After a lot of bitching by me, she finally gave me the smallest blot of red (oilpaint!).
The given words were: Tango Jelousy, a unity, tulip, 2 elements.

No comments: