Thursday, October 26, 2006

Stonehenge

50x50 cm. Oil on canvas 2004

Min gode, gamle ven (han er 3 uger ældre end mig!) Thomas, ville så gerne have et billede af Stonehenge som et maleri, så han fik den ide at spørge, om jeg havde lyst til at male det efter et fotografi, han havde taget derovre.

Efter et meget stort arbejde over mange måneder fik han chokket, som han først kom sig efter mange måneder senere. Efter et par år er han helt glad for billedet - siger han - og jeg vælger at tro ham !!!

Nå, men spøg til side, jeg er selv fantastisk stolt af billedet, som hænger i hans entre, for jeg har aldrig været ved Stonehenge og har kun en fornemmelse af, hvad det hele drejer sig om fra fjernsynet og bøger, jeg har læst.
Sjov opgave!
My good - old friend (he's 3 weeks older than me!) Thomas, would very much like to have a painting of Stonehenge (England), so he got the idea to ask me, if I would like to paint it from a photo he'd taken on a visit there.
After having worked hard for months, he got the shock, of which he didn't recover until many months later. After a couple of years he's quite fund of the painting - he says - og I choose to believe him !!!
Well, joking apart, I'm very proud of the painting myself, which hangs in his tiny hall. I've never been to Stonehenge myself and only from TV and books I've read, I have a feeling of what the place is about.
Fun assignment!

No comments: