Wednesday, October 11, 2006

Lysets fødsel - Birth of Light

70x50 cm. Oil on canvas 2003

Efter det vellykkede eventyrbillede (forrige post), brugte jeg tid til at træne lidt med farver og i det samme tidsrum læste jeg bogen: "The Universe in a Nutshell" af Stephen Hawking, som jeg havde fået i gave til min 40 års fødselsdag (april 2002).

Jeg syntes så godt om den bog, at jeg læste den 4 gange lige efter hinanden, så den måtte gøre indtryk på flere planer, og så gik jeg ombord i at få de indtryk frem på et lærred og dette billede blev resultatet.

Der er ikke enighed om, hvad det er, der er inde i midten og jeg ved det ikke selv, så mysteriet er intakt.
After having had succes with the Fairy-tale-picture (former post), I was spending some time practising with colours and at the same time, I was reading Stephen Hawkings book "The Universe in a Nutshell", given to me as a present for my 40'th birthday (april 2002).
I was so fund of that book, that I read it 4 times in a row, so it had to make an impression on more than one level. And then I went to get those impressions on to a canvas, and this picture is the result.
There isn't any aggreement about what is in the middle, and so the mystery is intact.

No comments: