Monday, November 13, 2006

Tabt tro - Lost faith

60x50 cm. Oil on masonite 2005

En dag opdagede jeg, at jeg havde svært ved at mærke noget - altså følelser og svært ved at overkomme selv de mindste forhindringer i dagligdagen, og jeg forbandt det med den tro, der ellers har fulgt mig som en skygge igennem hele mit liv, nemlig at den var væk! Det var en belastende tid for hele familien.

Det skulle vel have været et mørkt og dystert billede - mente jeg, men selv efter lang tids arbejde producerede jeg alligevel det her ret lyse og ret positive billede og det var et mysterie for mig selv, hvad hulen det betød!
Emnet fortsættes ...
One day I discovered, that it was hard for me to feel anything - emotionally and a hard time overcoming even the slightest obstacles in the day-to-day-life, and I thought it had to do with the faith that have followed me my whole life as a shadow, being all gone! It was a hard time for the whole family.
I thought it would be a dark and gloomy painting, but even after working for a long time with it, I produced this rather light and positive painting and it was a mystery to me, what that all meant.
Subject continues ...

No comments: